Re: Przeniesienie Win SBS2003 na nowe dyski

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 23 May 2011 - 19:00:34 MET DST

Dnia Mon, 23 May 2011 11:02:18 +0200, Adam Koltowski napisał(a):

> Witam. Pytanie do praktykow ktorzy mieli z czyms takim do czynienia.
> Nie to, zebym nie wiedzial jak to zrobic, ale wole sie upewnic zanim dotkne
> ledwie zipiacy serwer.
>
> Standordowy SBS 2003.
> 2 dyski twarde ktore chyba ledwo sie kreca.
> Zrobiony softwarowy RAID (mirror) na droch volumenach (system, dane)
>
> Ostatnio server sie zawiesil a po ponownym wlaczeniu wskoczyl w tryb RESYNCH
> calego RAIDA, ktory to trwal chyba ze dwie doby. W konsekwencji serwer
> pracuje, ale podjalem decyzje o wymianie dyskow na nowe. Wprawdzie nie ma
> [...]

a. Podpięcie nowego napędu, inicjacja jako dysk podstawowy (nie
dynamiczny!), założenie na nim dwóch partycji podstawowych: jednej o
wielkości wystarczającej pod SBS i drugiej na backupy danych.
b. Wykonanie obrazów wszystkich partycji spod działającego Windows przy
pomocy Drive Snapshot*, zapisując je na partycję backupową bądź
gdziekolwiek indziej, np. po sieci lub USB.
c. Odtworzenie obrazów na nowy napęd przy pomocy Snapshota.
d. Wykonanie w Drive Snapshot spod prawokliku Restore MBR, CheckBoot,
Activate Partition, a także Clean Disk Signature (koniecznie) - według
instrukcji.
e. Odpięcie starych napędów, przepięcie nowego napędu w ich miejsce.
f. Odpalenie SBS, konwersja dysku systemowego do dysku dynamicznego,
podpięcie drugiego napędu i skonfigurowanie RAID.

*Wersja trial działa 30 dni b/o funkcjonalnych i nie wymaga instalacji w
systemie (cały program to po prostu pojedynczy plik wykonywalny
snapshot.exe o wielkości ~250 kB).

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/