Re: konfiguracja RAID 0 [Win 7]

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 12 May 2011 - 02:09:03 MET DST

Dnia Wed, 11 May 2011 22:40:58 +0200, Leszek napisał(a):

> Zamierzam spiąć przez BIOS.

To zapomnij o spięciu w RAID0 dysków, na których masz dane tak, by te dane
nie wyparowały (bez przeniesienia ich na inne nośniki).

> Chodzi mi o to, czy można w BIOSie wybrać tylko dwa nowe puste dyski do
> spięcia w RAID, żeby stare dyski zostały pozostawione w spokoju i nie
> były ruszane podczas tworzenia RAIDU z dwóch nowych dysków.

Można. Choć ja bym Ci radził zrobić tak (sytuacja - cztery napędy dysków, z
czego dwa przeznaczane na RAID0):
- dysk 1 dla RAID0 - podłączony
- dysk 2 dla RAID0 - podłączony
- dysk 3 z danymi, nie do wpinania w RAID0 - odłączony
- dysk 4 z danymi, nie do wpinania w RAID0 - odłączony
- spięcie dysków 1 i 2 w RAID0
- podłączenie dysków 3 i 4
- dalsze działanie

Bezpieczniej szczególnie wtedy, jeżeli więcej niż dwa napędy są tego samego
modelu. :)

> Dzięki,

Proszę uprzejmie.

[ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better      ]
[ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right     ]
[ means you don't remember much of it at all.                              ]
[                                  ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]