win2k napęd optyczny widzi jako dysk wymienny

Autor: Jędrek <spam_at_precz.pl>
Data: Sat 22 Jan 2011 - 15:51:55 MET

Mój napęd ASUS DVD E-818AT
Zgupiał system - prawdopobnie po zbootowaniu kompa z płytki ultimate boot cd
for windows 3.60, nie zwróciłem uwagi kiedy dokładnie to się stało więc to
tylko przypuszczenie. Zamiast widzieć napęd DVD asusa obecnie jako optyczny,
win2k widzi go tak jakby to był pendrive (dysk wymienny), ale tak jakby był
on w tym momencie odłączony więc operacji żadnych na nim się nie da spod
win2k zrobić.
Odinstalowanie takiego fikcyjnego dysku wymiennego Asus, widocznego w
menedżerze urządzeń w dziale "Stacje dysków" (zamiast prawidłowo w "Stacje
CD-ROM/DVD") nic nie daje, bo po ponownym skanowaniu w poszukiwaniu zmian
sprzętu (w menedżerze) lub ponownych uruchomieniu systemu od nowa, napęd DVD
ausus ląduje ponownie, błędnie jako dysk wymienny.
Odinstalowanie wszystkich widocznych kanałów IDE w menedżerze też nic nie
wnosi, bo po ponownym uruchomieniu systemu i wykryciu kanałów Asus znowu
ląduje w mój komputer jako dysk wymienny.
Znalazłem w:
http://www.searchengines.pl/Napedy-widoczne-jako-dyski-wymienne-t101742.html
gdzie mowa o usłudze "Wykrywanie sprzętu powłoki"
W win2k nie widzę takiej usługi.
Czym to ugryźć? Jakiś wpis w rejestrze trzeba usunąć?
Sam napęd działa bez zastrzeżeń, płyta główna wykrywa go bezbłędnie, można z
niego bootować, tylko w samym win2k się coś przestawiło.