Re: Vista 64 - brak dźwięku z pc-speakera

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 20 Jan 2011 - 14:34:17 MET

W dniu 2011-01-20 12:44, Wojtek pisze:
> [...]
> wprowadzenie dźwięku. Podpiąłem do nich głośniczek (taki normalny
> 4x8cm) i niestety w Viście cisza a głośniczek nawet nie jest widziany
> jako urządzenie do odtwarzania (są do wyboru głośniki do line-out lub
> sygnał do HDMI).
> Tymczasem głośniczek jest na pierwszy rzut oka w pełni sprawny. Po
> uruchomieniu komputera wydaje jedno radosne piknięcie ale w systemie
> cisza.
> Da się go włączyć w Viście? Nie używam normalnych głośniczków, czasem
> słuchawki ale taki prosty grajek by się przydał ;)
Dobre :) A tak na poważnie - jeśli na prawdę nie wiesz, to pc-speaker
nadaje sie tylko i wyłącznie do piskania, w prehistorycznych czasach
ktoś coś robił że on odtwarzał dzwięki - ale to metody partyzanckie jak
wydawanie dzwięków stacją dysków. To nie jest instalowalne urządzenie
audio (tym bardziej plug&play, to relikt z czasów przed-XT), jego
sterowanie odbywa się przez rejestry układów i/o, gdzie można w
rejestrze zaznaczyć 1= piszcz 0=nie piszcz, i tyle.
Dzwięk z pc-speakera można uzyskać (przynajmniej w starszych windowsach
tak było) - gdy brak karty dzwiękowej i/lub wyłączony schemat dzwięków w
ustawieniach, wtedy "dźwięk ostrzeżenia" typu zatrzymanie krytyczne jest
sygnalizowany piśnięciem (pip!) tym głośniczkiem. Nic więcej.