Re: [Windows 7 x64] wolumin stripe dla dysku systemowego

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 03 Jan 2011 - 22:31:38 MET

Dnia Mon, 03 Jan 2011 21:39:25 +0100, Tomek napisał(a):

> I tu masz 100% racji - na dyskach ATA i kontrolerze Adaptec w
> konfiguracji dwa dyski 160GB Samsung spięte w RAID-0 system wręcz
> śmigał. Był dużo wydajniejszy (Windows XP) na tych dwóch dyskach niż na
> jednym szybkim dysku SATA.
> Pomimo artykułu w jednej z gazetek wskazujących, że taki nowy dysk
> będzie wydajniejszy śmiem twierdzić, że, dla mojego stylu pracy z
> komputerem, to właśnie dwa starsze dyski ATA RAID-0 były znacznie
> wydajniejsze.

Ja tylko powiem tyle - zajmuję się DTP. Wobec czego u mnie przewalanie
dużych plików (czy to kopiowanie, czy otwieranie / zapis), to po prostu
codzienność. Różnica w komforcie pracy z jednym dyskiem SATA i dwoma takimi
samymi spiętymi w RAID0 była i jest dla mnie bardzo widoczna.

> Oczywiście kopie zapasowe to zupełnie inna sprawa.

Ja już z tych, co kopie zapasowe robią, a nie z tych, co zaraz zaczną.
Niezależnie od tego, czy mam postawionego RAIDa czy nie. :D

[ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano.        ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]