Re: [Windows 7 x64] wolumin stripe dla dysku systemowego

Autor: Tomek <tomekpiekos_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 03 Jan 2011 - 21:39:25 MET

On 2011-01-03 21:21, Przemysław Ryk wrote:
> Dnia Mon, 3 Jan 2011 19:43:59 +0100, Piotr Smerda napisał(a):
>
> (ciach...)
>
> Ja sobie akurat chwalę postawienie systemu i partycji dla danych na dwóch
> dyskach spiętych w RAID0 (kontroler na płycie). Oczywiście - zdaję sobie
> sprawę z zagrożeń i politykę tworzenia kopii zapasowych mam od dawna
> wdrożoną. :)

I tu masz 100% racji - na dyskach ATA i kontrolerze Adaptec w
konfiguracji dwa dyski 160GB Samsung spięte w RAID-0 system wręcz
śmigał. Był dużo wydajniejszy (Windows XP) na tych dwóch dyskach niż na
jednym szybkim dysku SATA.
Pomimo artykułu w jednej z gazetek wskazujących, że taki nowy dysk
będzie wydajniejszy śmiem twierdzić, że, dla mojego stylu pracy z
komputerem, to właśnie dwa starsze dyski ATA RAID-0 były znacznie
wydajniejsze.

Oczywiście kopie zapasowe to zupełnie inna sprawa.

Pozdrawiam

--
Tomek