windows 7, NAS a limity połączeń?

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Tue 28 Dec 2010 - 12:35:54 MET

Witam serdecznie,

Mam w domu małego NASa który udostępnia parę udziałów po SMB. Niby
wszystko działa w miarę dobrze, ale bardzo często, przy dużej ilości
operacji i/o udziały się rozłączają... po prostu, znikają i nie są
dostępne, często z komunikatem o niedostępności w danej piszącej do tego
udziału aplikacji.

Efekt występuje prawie tylko i wyłącznie podczas wrzucania na udział
NASowy czegoś co dużo małego zapisuje np. klienty torrentów. Ale też
dziwne, że niektóre torrenty "idą" a nie które "wywalają" udział, jeśli
odpalane pojedyńczo. Znowu dwa odpalone jednocześnie na pewno udział
wywalÄ…...

Zwykłe transfery plików nie powodują efektu. Choć nigdy nie próbowałem
wielu na raz + jeszcze jakieś czynności...

Myślę, że to jakiś specyficzny limit ilości połączeń netbiosowych do
danego udziału pod Win7. Gdzieś dokopałem się, że takie coś było obecne
w Viście/Win2003 i rzucało komunikatem do Event Viewera o ataku typu DoS
i trzeba było cośtam przestawić. W Win7 podobno tego ograniczenia nie
ma....

Jest jakaÅ› na to rada?

Pozdr,
Tomek