win7 a polskie znaki w command.com

Autor: gacek <gaceknews_at_wp.pl>
Data: Mon 27 Dec 2010 - 14:07:11 MET

Witam,

Zostałem postawiony przed problemem z wprowadzaniem znaków w
interpreterze command.com w win7 (nie cmd.exe). Przy ustawienej
klawiaturze pl-programisty w "zwykłym" wierszu poleceń (właśnie cmd)
działanie jest zgodne z oczekiwaniami - z prawym altem wprowadzam
polskie znaki. Ale nie umiem sobie poradzić z tym w command.com, który
w jakiś sposób jest uruchamiany przy odpalaniu antycznych programów
(choćby wbudowany w 7 edit.com). Z wyświetlaniem nie ma problemów w
żadnym z nich.

Siegając do pamięci i internetu w config.nt dodałem
COUNTRY=048,852, %SystemRoot%\system32\COUNTRY.SYS

a w command.com próbuję uaktywnić polską klawiaturę poleceniem:
kb16 pl,852,c:\windows\system32\keyboard.sys

Niestety, bez efetków. Z czasów dosowych pamiętam jeszcze polecenia
mode con prepare/select, ale wydaje mi się, że one dotyczyły jedynie
wyświetlania.

Czy komuś udało się przewalczyć taki temat w samej siódemce?
Kombinowanie z XP mode czy innymi emulatorami na razie bym zostawił.

gacek