Re: Język drukarki: "Drukowanie z komputera"

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Tue 21 Dec 2010 - 19:56:55 MET

alburnus wrote:

> Mam na oku drukarkę HP P1102 (http://tinyurl.com/2eq54z2) głównie ze
> względu na małe rozmiary. Jednak w opisie przeczytałem frazę:
> standardowe języki drukarki - drukowanie z komputera. Co to znaczy?
> Czy brak takiego języka komunikacji komputer-drukarka wpływa na:
> - czas wydruku
> - obciążenie procesora (skutkujące np. "zamrożeniem" systemu)
> - jakość wydruku
> - mniejszą paletę opcji konfiguracyjnych drukarki
> - coś jeszcze innego?

"Drukowanie z komputera" oznacza, że całe przetwarzanie zadania
drukowania odbywa się na komputerze. Do drukarki wysyłane są już
przetworzone dane, upraszczając, w postaci poleceń gdzie głowica ma
zostawić ślad - punkt.
Zaleta - drukarka jest tańsza, bo znajdująca się w środku elektronika
może być mniej skomplikowana. Wada - może być wolniej, bo przecież
komputer (system operacyjny) zajmuje się nie tylko przetwarzaniem
danych na wydruk.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00252237

--
Pozdrawiam, Tomasz Zenger