Re: Język drukarki: "Drukowanie z komputera"

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 21 Dec 2010 - 21:01:51 MET

W dniu 2010-12-21 11:02, alburnus pisze:
> Mam na oku drukarkę HP P1102 (http://tinyurl.com/2eq54z2) głównie ze względu
> na małe rozmiary. Jednak w opisie przeczytałem frazę: standardowe języki
> drukarki - drukowanie z komputera. Co to znaczy? Czy brak takiego języka
> komunikacji komputer-drukarka wpływa na:
> - czas wydruku
> - obciążenie procesora (skutkujące np. "zamrożeniem" systemu)
> - jakość wydruku
> - mniejszÄ… paletÄ™ opcji konfiguracyjnych drukarki
> - coÅ› jeszcze innego?
Obecnie to nic złego. Komputer wiele ci nie zwolni jak się zajmie
drukarką (chyba że to pentium2).
Jedyny problem to brak obsługi "wprost" starych (głównie "dosowych")
programów np do faktur, które chciałby drukować na drukarkach igłowych
lub innych z którymi można rozmawiać np w postscripcie albo innej
emulacji ibm-proprinter. Sprawa raczej czysto historyczna, a nawet jak
taki program trzeba uruchomić - to się to robi na dowolnej drukarce,
udostępnionej przez sieć (choćby z komputera1 tylko dla komputera1),
zamontowanej przez otoczenie sieciowe, do której mapuje się port lpt
(windows udaje na zamapowanym porcie drukarkÄ™ typowÄ…, przejmuje
otrzymany tekst do wydrukowania i zmienia go w "obraz kartki", a potem
drukuje już na swojej drukarce dowolnego typu).