Re: Windows7

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Tue 21 Dec 2010 - 07:21:45 MET

In news:ieoie7$pdd$1@node1.news.atman.pl,
*animka* <animka@to.nie.ja.wp.pl> typed:
> Nie mam już cierpliwości do tego Microsoftu.
> Co jakiś czas mi wyskakuje bezczelnie komunikat, że mój system Windows7
> nie jest oryginalny. Wchodzę więc sobie do Windows Update i ten
> bezczelny komunikat zaraz mi z pulpitu znika. Czasami jest tak, że ten
> komunikat się pojawia jak mam do pobrania jakieś łaty, więc już wiem co
> jest grane, pobieram łaty, instaluję, to czego nie hccę instalować każę
> ukryć i komunikat znika. Ostatnio mam cały czas system aktualny, łat
> nowych nie ma i Windows Update pokazuje komunikat, że system jest
> [...]

Jest poprawka na tą przykrą dolegliwość (obejmującą również żądanie
ponownej aktywacji dla już aktywowanych kopii systemu):
http://support.microsoft.com/kb/931573.
oraz http://support.microsoft.com/kb/925616

Po zainstalowaniu narzędzia Windows Genuine Advantage Validation Tool,
otrzymujemy komunikat, że nasz system nie jest oryginalny:
(ang. After install Windows Genuine Advantage Validation Tool customer
receives message states that he is a victim of piracy. MGADiag display
error: Validation Status: Cryptographic Errors Detected)
Narzędzie MGADiag wyświetla błąd: Validation Status: Cryptographic Errors
Detected.

A wiec czyszczenie katalogu Catroot2:
Uruchom cmd z podwyzszonymi uprawnieniami jako administartor i wpisz:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\System32\Catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc
Wyrejestrowanie i usunięcie biblioteki legitcheckcontrol.dll:
regsvr32 -u %windir%\system32\legitcheckcontrol.dll
del %windir%\system32\legitcheckcontrol.dll
Uruchomić program mgadiag.exe i wcisnąć przycisk "Resolve".
http://download.microsoft.com/download/E/5/6/E5611B10-0D6D-4117-8430-A67417AA88CD/MGADiag.exe
Na stronie www.microsoft.com/genuine zaakceptować pobranie kontrolki
ActiveX.
Na koniec zrestartować komputer.