Re: Czy Windows OEM zadziała w wirtualnym komputerze?

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Mon 13 Dec 2010 - 13:47:29 MET

W dniu 13-12-2010 11:45, Grzegorz Niemirowski rzecze:

> Skąd masz taką informację? Z tego co czytałem OEM jest związany z
> fizycznym sprzętem.

A niech sobie będzie związany i dwucalową stalową linką :-)

Licencja OEM, którą czytałem (XP OEM) nie zawiera zakazu
instalacji na zwirtualizowanym sprzęcie. Wszak nadal instalujesz
oprogramowanie na fizycznej maszynie. Nie wolno Ci?

Zakładamy, że kupiłeś np. to (pierwsze z brzegu):
http://www.vobis.pl/oferta/oprogramowanie/systemy_operacyjne/888310_microsoft_windows_xp_home.aspx
w celu instalacji na wirtualce.

Dla jasności, chodzi o sytuację typu: system hosta
(Windows, Linux, cokolwiek), na tym wirtualizator
(np. Virtualbox), wewnÄ…trz wirtualna maszyna i na niej
nowo instalowany system OEM.

_Nie_ wypowiadam się natomiast na temat zgodności z licencją
np przenoszenia obrazu wirtualnej maszyny z komputera X na Y.

Jeśli uznać, że SPRZĘT czy KOMPUTER wymienione w EULA oznacza
wyłącznie fizyczny sprzęt bez dodatkowych warstw abstrakcji
(a co np z szyfrowaniem dysku? ;-) to broń jest obosieczna-
BOXa też możesz instalować wyłącznie na SPRZĘCIE...
Czyli wychodziłoby, że na wirtualce legalnie nie można ze
stajni MS po prostu nic...

--
Dominik (& kÄ…pany)