Re: Wiele ekranów - bałagan z oknami

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed 08 Dec 2010 - 20:36:39 MET

Dnia Wed, 8 Dec 2010 15:59:48 -0000, kamil napisał(a):

> "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message
>
> Czasem trzeba miec te okna otwarte obok siebie na dwoch monitorach i to nie
> do konca rozwiazuje problem, bo zrobisz skroty do twoch polaczen z
> ustawieniami "na lewy pulpit", przeciagniesz jedno i znow sie rozlazi.

Dlatego też pisałem o tym, że jest to obejście, a nie rozwiązanie problemu.

> Idealnie, gdyby okno RDP przyjmowalo parametry pulpitu, z ktorego bylo
> wywolywane.

Ja bym sobie jeszcze życzył, żeby zdalny pulpit tak nie głupiał przy
podłączeniu po RDP do komputera, na którym jest konfiguracja dwumonitorowa.
Przy standardowym wywołaniu - masz dostęp tylko do pulpitu głównego zdalnego
komputera. Owszem - można wywołać RDP przez polecenie mstsc z przełącznikiem
/span, ale wtedy zdalny pulpit zachowuje się tak, jak byś miał monitor,
którego rozdzielczość jest sumą rozdzielczości podłączonych na zdalnej
maszynie urządzeń. Skutek? Maksymalizujesz okno i jest ono rozciągane na
cały dostępny obszar pulpitu.

> Problem pewnie niszowy i nigdy mi nie przeszkadzal do czasu, az dostawilem
> jeden monitor 1280x1024 obok dwoch 1600x1200.

Różne klony VNC radzą sobie pod tym względem o niebo lepiej.

[ Główną przyczyną wszystkich rozwodów jest i pozostanie ślub.             ]
[                                                       (Günter Willumeit) ]