Re: Wiele ekranów - bałagan z oknami

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_nospam_wyalto_at_wytnijto_o2.pl>
Data: Mon 06 Dec 2010 - 13:02:43 MET

W dniu 2010-12-06 09:21, Osadnik pisze:

> A wystarczyło by dorobić możliwość parametru do skrótu do programu z
> przypisaniem na sztywno którego monitora chcemy używać.
>
> W tej sytuacji po prostu trzeba pracować na jednym monitorze a drugi
> wykorzystywać do podglądu. Jak sie odpala aplikacje pełnoekranowe to
> niestety zostawiać tylko jeden - szlag by to wziął bo się wszystkie inne
> okna i ikony mieszajÄ….

Problem leży gdzieś z funkcją enumeracji ekranów (ta która m.in. podaje
nazwy ekranu w formie \\.\display1 itp. itd.) - gdzieś w głębokich
forach microsoft.com dogrzebałem się tej informacji. I faktycznie,
większość rzeczy (głównie to, co Direct3D wywala na pełny ekran) nie
chce działać na pełnym ekranie przy wielu monitorach bądź działa źle....
(np. wyskakiwanie z trybu pełnoekranowego, losowe okna na różnych ekranach)

Ale tak jak pisałem, producenci driverów do kart graficznych wprowadzają
jakieś obejścia, mniej lub bardziej skutecznie. Ostatnio nVidia w końcu
się teog nauczyła ale też nie jest to idealnie (część okien uparcie
otwiera się na ekranie "1" mimo że on nie jest główny, część na "2" mimo
że jest właśnie główny).

Lipa. Podobno MS nad tym pracuje... zobaczymy.

Pozdr,
Tomek