Re: Serwer z MS Windows Server 2008 R2 Foundation prośba o radę co kupić

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 22 Nov 2010 - 14:50:17 MET

W artykule <icdeur$ola$1@news.onet.pl>, Tomasz napisa³(a):

> mam pro¶bê do Was o doradzenie. Muszê w firmie wymieniæ serwer na nowy z
> Windowsem. Do tej pory korzysta³em z freeBSD a teraz nadszed³ czas na
> przesiadkê na Windowsa. Serwer bêdê wykorzystywa³ jako serwer bazy
> danych MS SQL Express, serwer plików.

MSSQL Express mo¿na postawiæ na XP czy W7, nie potrzebujesz do tego
wersji serwerowej systemu operacyjnego.

> Poniewa¿ mam 13 komputerów
> pomy¶la³em o zakupie czego¶ takiego ADAX Business Mail 1U Server
> X3430/4GB/2x500/WS2008F. Z tego co wyczyta³em w MS Windows Server 2008
> R2 Foundation nie ma mo¿liwo¶ci u¿ywania mobilnych profili, a mo¿e ja to
> ¼le zrozumia³em ? Na jakie ograniczenia jeszcze siê natknê prócz ilo¶ci
> procesorów ? Czy taka konfiguracja wystarczy dla tylu u¿ytkowników
> wykonuj±cych proste prace biurowe, ( Word, Excel, Subiekt, poczta,
> program do obs³ugi serwisu na MS SQL Express ) ? I co mo¿e oznaczaæ Mail
> w nazwie Adaxa ?

Na te pytania nie znam odpowiedzi, ale przybli¿ jeszcze dlaczego soft
nie mo¿e zostaæ ten sam, a kupiæ tylko nowy sprzêt pod niego?
Oszczêdno¶æ czasu, który musisz po¶wiêciæ na instalacje, konfiguracje itd.

Jacek