Re: Problem z N:\Recycler\S-1-5-21-10......\Dk3\firebird.msg

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Fri 19 Nov 2010 - 03:52:24 MET

Użytkownik "Green" <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ibqve1$ks2$1@inews.gazeta.pl...
> Intryguje mnie jednak odpowiedź na pytanie:
> -dlaczego G Data łamie sie na tym Recyklerze, Którego nie widać jako
> folder
> znajduje ponoć w tzw. międzyczasie w całym systemie partycji
> 35 wiruso-trojanów,
>
> A Avast - nic....
>
> Czy to może w jakis sposób swiadczyc o antyvirusach???

Może tez znaczyć o ich nastawach. Albo czulość skanera jest ustawiona na
mniejszą, albo ze skanowania wyłączone są pewne obszary dysku. Ja po
instalacji AV przełączam poszczególne moduły na największą czułość. Może
też skaner nie zagłębia się w archiwa? Wszystko można ustawić.
Ostatecznie, wiadomo, AV bazuje na sygnaturach (głównie) i każdy ma to
archiwum jednak inaczej zorganizowane, co może dawać zafałszowane
wyniki. Ostatecznie, heurystyka może inaczej działać, albo baza być
nieaktualna...
Zaleca się szczególnie newralgoczne dane sprawdzić przynajmniej dwoma
AV, właśnie po to, że jeden może wykryć coś, czego "nie widzi" drugi.
Warto tez przeskanować punkty przywracania systemu, to jest miejsce,
gdzie babole bardzo lubią się gromadzić. B. czesto, gdy ktoś ma coś w
systemie, to AV wykrywa to w punktach przywracania. Więc nie tylko
fajans dobrze jest sprawdzić.

--
((o))
((+))