Re: Domowy backup (wiem, znowu)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 02:01:06 MET

Dnia Sun, 14 Nov 2010 10:55:39 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"

> No i niestety:
> 1. W Win 7 wypadł ntbackup, natomiast jest nowy backup, w którym nie ma
> system state.

Ależ jest.
wbadmin start SystemStateBackup -backuptarget:F: -quiet

> 2. Nie widzę niestety, żeby Windows generował mi jakikolwiek event przy
> podpięciu dysku. O ile do pendrive jeszcze mam event w
> driver-cośtam/operational, o tyle przy dysku nie mam nic :-/

Hmm faktycznie... Cóż, w ramach rekompensaty proponuję mały, darmowy i
bezinstalacyjny programik
http://blog.didierstevens.com/programs/usbvirusscan/. Służy do
wykrywania wpinanych napędów USB i do wykonywania na nich z góry
określonych czynności, wspólnych bądź różnych dla każdego napędu.

Jego autor skorzystał tu prawdopodobnie z funkcji service trigger,
służącej do uruchamiania/zatrzymywania określonych usług w zależności od
zaistnienia rozmaitych zdarzeń, w tym sprzętowych. Co ciekawe, działanie
tej funkcji można sobie samodzielnie konfigurować przy pomocy sc.exe lub
przyjaznego narzędzia Service Trigger Editor, oferującego graficzne GUI:
http://windowsteamblog.com/windows/b/developers/archive/2009/10/26/windows7-trigger-start-services-part-1-introduction.aspx
http://www.coretechnologies.com/products/ServiceTriggerEditor/

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]