Re: RATUNKU Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Fri 12 Nov 2010 - 14:11:32 MET

Użytkownik "12345" <12345@6789.pl> napisał w wiadomości
news:4cdc3bed$0$21008$65785112@news.neostrada.pl...
> Przez chwilę wykrywał dysk systemowy a potem napisał:
> DISK BOOT FAILURE.

Niemal na pewno nie widzi HDD. Obojętnie ile byś sterowników wywalił,
ładowanie systemu rozpocznie się - byle istniały 3 pliki w katalogu
głównym - ntldr, ntdetect.com i boot.ini. Jeśli one są i nie uszkodziło
MBR i bootbloku, to ten komunikat nie ma prawa się pojawić. To na pewno
nie ma zależności od kasowania sterowników.

> W BIOSie jest tylko Type [AUTO]
> Nie mam możliwości wejść przez F8

Jak nie zobaczy dysku, to nie będzie miał w co wchodzić.
Ewidentny objaw niewidzenia dysku przez BIOS.

> I co teraz?
> Oczywiście piszę z innego komputera. Tamten, mam nadzieję chwilowo,
> nie żyje.
> I ja razem z nim.

To nie od systemu. Ewidentnie kłopot ze sprzętem...
Jeśli nie boisz się dalszego ryzyka (1), to spróbuj zresetować BIOS
(wyjmując bateryjkę na 1-2 minuty), jeśli jest zworka, to na chwilę
przełóż, pamiętaj, by wrócić ją do pierwotnego położenia. Jeśli nie, to
tylko bateryjka, a jak i jej nie da się ruszyć, to wyłącz sprzęt na
nawet pół godziny (choć IMHO powinno wystarczyć 5 minut), włącz i od
razu wejdź do BIOS (nie przegap tej czynności!), załaduj ustawienia
domyślne. Restart, system powinien wstać.

(1) Może teoretycznie zdarzyć się uszkodzenie, jakie też miałem kiedyś
dawno temu, gdy mieć pentium-100MHz jeszcze nie MMX to był wypas,
uszkodziłem płytę dość śmiesznie, że system niby wstawał, ale nie dało
się rzeźbić parametrami. Czymś tam niby zresetowałęm ustawienia i kiła,
do ustawiania BIOSu wejść się nie dało i płyta piszczała, jak w Twoim
przypadku... i nie szło już włączyć żadnego napędu, choć płyta zgłaszała
sie.

Acha... zasilacz trzyma napięcia?
Dysk może się nie pokazać w systemie (może, nie musi przy tym klepać
głowicami), jeśli dostanie za małe zasilanie)

Sprawdź tamten dysk gdzieś, czy inny system go zobaczy, sprawdź inny
dysk (BIOS ma zostać na auto) czy zobaczy go twój komputer... Będzie
można coś więcej powiedzieć.
BARDZO ważne są dobre styki na złączach, o połąmanych kablach już
pisaliśmy i to wiesz. Przeczyścić można spirytusem (czystym), alkoholem
izopropylowym, jest środek o nazwie MrMcKenick (nie pamiętam, czy dobrze
powtórzyłem), ostatecznie, łatwodostępny WD40 (który też znakomicie
wywabia gumę do żucia).

--
((o))
((+))