Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 14:37:56 MET

Użytkownik "12345" <12345@6789.pl> napisał w wiadomości
news:4cdbee9c$0$20991$65785112@news.neostrada.pl...
> Jeszcze sprawdzę te zworki na dyskach i ewentualnie spróbuję z
> podlączonym
> jedynie Primary Master. Jeśli to nic nie da, to chyba zrezygnuję, bo
> może
> to jest właśnie taki przypadek.

Mam chyba jeszcze napęd, nie pamiętam czy CD, czy HDD, który pójdzie
TYLKO na master. Zworkowanie nic nie daje. I czasem się ze slave
pogryzie, widziałem już napęd, który na porcie musiał być sam...

> No to już mi przeszło. :-) Nie będę ryzykować. Fakt że ten komputer
> (jeszcze)
> chodzi jest najważniejszy.

W każdym razie, skoro miałeś błąd STOP 8E, to sprawdź pamięć, czy nie
kuleje, proponuję MemTest (to nie jedyny program), na minimum 3 cykle
(program krąży do zatrzymania, im później, tym więcej cykli zrobi).
Jeśli cokolwiek zakomunikuje, to taki sprzęt jest niepewny. Systemy NT
bardzo nie lubią niesprawnego sprzętu, o czym miałem kiedyś okazję
boleśnie się przekonać (włącznie ze stratą danych), 9x są jakby bardziej
"odporne". Najpierw należało by doprowadzić sprzęt do dobrego stanu, a
potem kombinować z ułatwieniami.
Jeśli memtest nic nie wykaże, to sterownik może kwiczeć. W normalnym
systemie odinstalowanie dysku i kontrolera nie spowoduje żadnej szkody
poza spowolnieniem transferu i ponowną instalacją urządzeń.
Powodzenia.

--
((o))
((+))