Re: Żadna zapora nie jest włączona? (Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: 12345 <12345_at_6789.pl>
Data: Wed 10 Nov 2010 - 07:30:05 MET

> Niekoniecznie, mam taki dysk, że bez odpowiedniej sztuczki nic go nie przestawi w DMA.
> Dopiero guglanie, połączone z inwencją własną, pomogło rozwiązać problem.
> Jeśli zwykłe włączenie UDMA nic nie da, to oczywiście reinstal portu IDE (zrobi się samo przy restarcie i zażąda drugiego
> restartu). Jeśli nadal będzie PIO, a jesteś pewien, że dysk nie jest zwalony, tj. czy nie ma "aktywnych" BADów,
Jakim programem to zbadać żeby z punktu widzenia Twojej metody
pewność co do niewystępowania "aktywnych" BADów była wystarczająca?

> to napisz, podpowiem (dobrze, aby przynajmniej jedno z urządzeń chodziło w DMA - będzie potrzebne do sztuczki, spoko, to tylko
> kilka wpisów w Rejestrze).
Na jaki adres mam napisać?

> Zrób jednak najpierw test nośnika, poupewniaj się, że wtyczki i kable, zasilania i transmisyjne, są dobrze poosadzane i sprawne.
> Jeśli wykryje uszkodzone sektory, to włączenie DMA robisz na własne ryzyko. Bardzo ważne jest też zastosowanie właściwego kabla
> transmisyjnego,
Spróbuję dzisiaj z kablami z innych komputerów.

> [...]
> widziane w transferze PIO. Poza tym zastosowanie złego kabla transmisyjnego może spowodować fałszywe komunikaty o błędnych
> sektorach na dysku, przy czym sam dysk może się przy tym zachowywać, jakby rzeczywiście miał uszkodzone sektory - posypie błędami
> odczytu i będzie charakterystycznie chrobotać głowicami... Mimo bycia pełnosprawnym urządzeniem. Przerabiałem to "temi rencamy".
> Może sie zdarzyć, że po przełączeniu na DMA, dysk znów przeskoczy do PIO... napisz, jeden dopisek do rejestru rozwiąże problem.
To może od razu napisz i to, bo jak znam życie to pewnie przeskoczy. :-(

> Tryb PIO zarżnie nawet najmocniejszą maszynę, transfer powolny i obciąża procka niezależnie od jego mocy.
No właśnie.

Dziękuję i pozdrawiam