Re: Ochrona nowego systemu przed zasmieceniem

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Tue 02 Nov 2010 - 12:43:23 MET

Maciek pisze:
> Jak chronic swieza instalke XP Home SP3 przed zasmieceniem i w konsekwencji
> szybkim "zamuleniem" systemu?
>
> Chcialbym zainstalowac jakies narzedzia, ktore beda dbac o porzadek.
> Doradzicie wybor? Optymalnie by;oby, gdyby to byl soft darmowy.
>
> System jest do pracy, nie instaluje w nim co popadnie, a mimo to poprzednia
> instalacja XP po paru miesiacach zwolnila mi o polowe...

To nie jest tylko kwestia softu do czyszczenia - musisz zoptymalizować
system, przemyśleć układ partycji, odpowiednio ustawić temoy, plik
wymiany etc.

Z darmowego softu polecam 2 programy firmy Pirisoft tj. Defraggler i
Ccleaner. Pierwszy służy defragmentacji, drugi dba o rejestr, autostart
(w tym ma możliwość wyłączania wpisów - nie ma potrzeby ich usuwania).

Obecnie preferuje układ partycji: 1 primary NTFS (rozmiar mniej więcej
3-krotności fizycznej ilości RAM) - tutaj wskazujesz plik wymiany i
dajesz wolną rękę systemowi do zarządzania nim ale mapujesz go jako
ostatnia literÄ™ "Z", 2 - primary NTFS (aktywna) system (dla XP 20-30GB,
dla Vista/7 40-60GB) jako "C", 3 - primary NTFS - magazyn (wszytskie
dane, archiwum, dokumenty, tempy) jako "D".

W Windows XP przekierowuję tempy (zmienne środowiskowe) na partycje
D:\Temp, to samo z dokumentami D:\Moje dokumenty, takĹĽe cache
przegladarki np IE D:\Temporary Internet Files. Korzystam z darmowego
narzędzia XPAntiSpy i wyłączam jakieś 70% pkt. (w programie są opisy o
pełniących dane funkcje punktach).

To tak z grubsza.

Pzdr, OMSON