Re: kopia binarna dysku- czy tak mo縩a?

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Wed 27 Oct 2010 - 10:40:09 MET DST

Dnia Tue, 19 Oct 2010 16:15:03 +0200, Tomek G艂owacki napisa艂(a):

> Czy zrobienie spod np. livecd linuxa kopii dysku z Windowsami za pomoc膮
> dd if=藕r贸d艂o of=cel zadzia艂a? Powiedzmy, 偶e na dysku mamy ze 2-3
> partycje, zainstalowany system itp.
>
> Chodzi mi o skopiowanie dysku jednego na drugi. Windowsy wstan膮 z tego
> drugiego wraz z ca艂膮 struktur膮? Czy jednak trzeba u偶ywa膰 narz臋dzi do
> tego np. CopyWipe czy innych?

Problemy mog膮 by膰 tylko w dwu wypadkach:

1. Stare dyski o ma艂ych pojemo艣ciach, gdy system widzi r贸偶ne wielko艣ci
cylindr贸w w obu dyskach. Obecne maj膮 zawsze 8225280 bajt贸w.

2. Uwa偶aj na obs艂ug臋 dysk贸w o sektorach r贸偶nych od 512 b. Obs艂uga taka
jest wprowadzona do nowych j膮der linuksa i w postaci sterownik贸w do
Windows. Nie wiem dok艂adnie jak ta obs艂uga dzia艂a, ale na logik臋 powinna
powodowa膰, 偶e klastry s膮 wyr贸wnane do sektor贸w fizycznych. Pytanie: jak
to si臋 zachowa je艣li stary dysk mia艂 sektory 4096 a nowy 512. W drug膮
stron臋 powinno by膰 chyba bez b艂臋d贸w, ale na pewno stracisz na wydajno艣ci.