Re: [XP] Instalator XP widzi dysk, nie formatuje

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 22:40:16 MET DST

Dnia Wed, 20 Oct 2010 20:11:42 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

> Po wymianie płyty głównej próbuję zainstalować XP SP3 (płyta Asrock P5B-DE na
> Intelu 965, dysk 160GB Samsung 1654N).
>
> Instalator widzi dysk (ATA), ale po sformatowaniu wyrzuca błąd formatowania.
>
> Próbowałem z konsoli odzyskiwania i wszystko poszło OK (fixmbr, fixboot,
> diskpart i format), ale po resecie instalator pokazuje co prawda dysk
> spartycjonowany, ale z nieznanym filesystemem - raz co prawda pokazał FAT po
> sformatowaniu na NTFS :]).
>
> Fixboot działa poprawnie, ale przy fixmbr otrzymuję za każdym razem "dysk
> [...]

Nie wykonuje się fixboot przed założeniem partycji, bo można uszkodzić
początek dysku. Ponadto formatowanie partycji spod Konsoli automatycznie
kończy się poleceniem fixboot.

Fixmbr wykonuje się tylko raz, potem to polecenie już niczemu nie służy
- no chyba że ktoś/coś nadpisze zawartość pierwszego sektora dysku (np.
wirus). Upewnij się też, że została wyłączona ochrona MBR w BIOS-ie
płyty głównej.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/