[XP] Instalator XP widzi dysk, nie formatuje

Autor: <radekp_at_konto.pl>
Data: Wed 20 Oct 2010 - 20:11:42 MET DST

Po wymianie płyty głównej próbuję zainstalować XP SP3 (płyta Asrock P5B-DE na
Intelu 965, dysk 160GB Samsung 1654N).

Instalator widzi dysk (ATA), ale po sformatowaniu wyrzuca błąd formatowania.

Próbowałem z konsoli odzyskiwania i wszystko poszło OK (fixmbr, fixboot,
diskpart i format), ale po resecie instalator pokazuje co prawda dysk
spartycjonowany, ale z nieznanym filesystemem - raz co prawda pokazał FAT po
sformatowaniu na NTFS :]).

Fixboot działa poprawnie, ale przy fixmbr otrzymuję za każdym razem "dysk
posiada nieprawidłowy sektor rozruchowy". Teoretycznie zapisuje go na nowo, ale
następny fixmbr ponownie generuje ten sam komunikat.

Co jest problemem? Dysk sprawdziłem jakimś narzędzie do odczytywania SMART -
nic nie wykazał. Przed instalacją nie było problemu ze zgraniem danych (tzn.
działał OK).