Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_ubx.pl.invalid>
Data: Sat 16 Oct 2010 - 18:41:52 MET DST

knrdz log(in):

[...]
> To by艂o ad absurdum
[...]

:-) Skoro jeste艣 g艂臋boko niereformowalny, to moja magiczna kula
i czarny kot na pomoc wezwa艂y d偶ina OEM M$.
Dlaczego? A dlatego, nikt nie pofatygowa艂 si臋 zdefinowa膰-
pokaza膰-okre艣li膰 o jak膮 wersj臋 OEM ze mn膮 i pozosta艂ymi
si臋 spiera.
D偶in za艂atwi艂 mi zatem ca艂e, nienaruszone, autentyczne opakowanie
XP OEM SP3 Prof wersja 2002, kupione w 2009 roku.
No i co widz臋:
1' Czerwony szlaczek z napisem: Do rozprowadzania wy艂膮cznie
z nowymi komputerami PC.
2' Obok pod k膮tem 90* tekst:
"Tego oprogramowania OEM nie mo偶na dostarcza膰 bez
wymaganego sprz臋tu wymienionego w licencji dla producent贸w
system贸w Microsoft OEM pod adresem
http://www.microsoft.com/oem/sblicense ... 0504 Nr art. X10-52163PL"
3' Na etykietce licencyjnej jest tekst: Label not not be sold separately.
Prosty wniosek (dla osoby, kt贸ra nie jest asinus-em):
Ka偶dy osobnik, kt贸ry kupi艂 OEM (z zamiarem u偶ycia, a potem
 si臋 odmy艣li艂) nie mo偶e tak sobie odsprzeda膰 tylko=osobnego pakietu
XP OEM.
Babci臋, wnuczka aka prezent-darowizn臋 pomijam, bo to jest nie
jest sprzeda偶 z formalnego i merytorycznego punktu siedzenia.
A co to jest? To jest nieudaczna pr贸ba robienia nam wody z m贸zgu ;-)
BTW moje opinia wynika(艂a) r贸wnie偶 z powodu jn.:
W cenie ok. 80 PLN w艂a艣nie takie wersje (bez PC) s膮 do kupienia.
A o takie IMO chyba <agata> zapyta艂a i dlatego zakwestionowa艂em
tezy oportunist贸w (czasem uszczypliwie i ad personam ;-), bo mnie
zacz臋li wkurza膰 swoimi zagrywkami).
P.S.
Taka w艂a艣nie wersja by艂a moim zdaniem przedmiotem sporu,
a nie og贸lny temat praw posiadacza OEM i wolno艣ci handlowania
oparty np. na niezwi膮zanym z tematem w膮tku Twoim przyk艂adzie.
P.S.S.
Pomijaj膮c najnowsze objawienie OEM (dla nowych i starych PC:-)
w Komputroniku to 艂askawie poka偶 mi (nam) inn膮, wcze艣niejsz膮
wersj臋 OEM, kt贸ra nie ma w/w hak贸w ograniczaj膮cych to dostaniesz
moj膮 podw贸jn膮 praw(n)膮 grabulk臋 i zostaniesz idolem grupy...!

--
Ave OEM Asinus Asinorum...