Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_rx.pl.invalid>
Data: Mon 04 Oct 2010 - 15:20:39 MET DST

Mariusz Kruk log(in):
[...]
> Oczywiście. Bo przecież wszyscy radośnie dadzą zdjęcie naklejki, żebyś
> mógł sobie użyć kodu z niej do aktywacji.
> Jakiś czas temu sprzedawałem na Allegro XP HE OEM. Płyta, książeczka,
> naklejka. Napieraj, co nielegalnego zrobiłem? (przy czym pamiętaj, że
> strona WWW Microsoftu nie jest w Polsce źródłem prawa; uwzględnij też
> obowiązujące przepisy Prawa Autorskiego, w szczególności Art.51)
[...]

1' Nikt tu nie pisze o nielegalnym działaniu.
2' Zakładając optymistycznie, że oferta za ok. 80 PLN jest uczciwa to
siakimś potwierdzeniem oryginalności-legalności OSa jest właśnie zdjęcie
owej naklejki, nośnika, opakowania... A tego nie ma. Zatem wątpliwości same
się rodzą...!?
3' Podałem URLe nie jako źródło prawa ino jako poradnik "Jak sprawdzić...
.?"
4' Sprzedawanie/kupowanie OSa na allegro jest dozwolone, ale nie do końca
zadawalające zaawansowanego użytkownika!:-)
5' Gdybym potrzebował to mimo tak niskiej ceny nie kupiłbym takiego OSa.
Chyba, że do testu albo przekonania się jak jest naprawdę.

--
"Abstrakcyjnej prawdy nie ma.
Prawda jest zawsze konkretna."