Re: Win7 i wirtualne dyski VHD

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Mon 27 Sep 2010 - 00:35:16 MET DST

Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości
news:i7oef5$khs$1@news.onet.pl...
> I nie pytam o mechanizmy tylko pytam czy jesli ten wirtualny dysk
> (VHD)
> sformatuje pod NTFSem i zapodam tam NTFSowa kompresje to efekt bedzie
> gorszy (...)

Z tego, co obadałem, w użyciu taki dysk wirtualny, od fizycznego, nie
różni się niczym, tak samo zakladasz/zdejmujesz partycje, nawet chyba
jest jeden parametr SMART, OIDP :). Ino warto na pewno, aby plik był
scalony, coby głowica dysku za bardzo nie latała.
Nie ma więc znaczenia, jak zorganizujesz dane na tym dysku. Może być
FAT, może być NTFS, może być inny system. Inna sprawa, to to, czy
rozpozna to 1. Twój system nadrzędny (jeśli dasz mu łatę/sterownik, to
czemu nie?), 2. system położony na maszynie wirtualnej.
Mam na dużym kompie wgraną obsługę plików VHD jak normalnych dysków, nie
widzę różnic międzi VHD, a dyskiem przypiętym fizycznie do taśmy... no,
może drobne niuanse w szybkości i inaczej się SMART wyświetla. Nic w
zasadzie poza tym. Był na jednym z takich dysków położony Ubuntu
(wprawdzie dłuugo się kładł, jakby M$ to specjalnie tak przygotował swą
maszynę VPC), ale jak już, to chodził w miarę normalnie, z pingwinim
systemem plików.

--
((o))
((+))