Re: Czytnik grup dla win 7

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Sat 25 Sep 2010 - 14:52:37 MET DST

W dniu 2010-09-25 14:33, Michal Kawecki pisze:

> Ależ to właśnie będzie prawidłowa konfiguracja.

Nie, bo będzie odrzucała potrzebne listy.

> Inaczej zabawa w SPF nie
> ma najmniejszego sensu.

No właśnie mówię.

> Innymi słowy: masz MTA - masz SPF; nie masz SPF
> - nie jesteś MTA, tylko zwykły spamer.

Bo ty tak mówisz?

> Ty nie masz SPF i pewnie stąd się biorą Twoje kłopoty z GMailem.

No w zakresie dopisania SPFa do domeny, to mogę spróbować.

> A kto Ci broni dopisać sobie rekord SPF w DNS-ie?

No mi nikt. Nie wpisywałem, bo uważam SPF za niepotrzebny. On ma chronić
przed podszywaniem się, a mi to wisi. Natomiast, żebym miał wdrażać taką
blokadę, to nie da rady, bo odrzucę tych, co mają niewpisane.

> Mylisz się. Serwer SMTP wcale nie musi przyjmować poczty od nadawców bez
> ustawionego prawidłowego rekordu SPF.

W sensie fizycznym, pewnie nie musi. W sensie praktycznym, jak najbardziej.

> Wystarczy powiedzieć, że u mnie,
> po włączeniu wycinania poczty wysyłanej z serwerów MTA nie posiadających
> SPF-a, poziom spamu spadł o ponad 90%.

Jak masz w dupie nadawców i możesz sobie wybierać, to jasne...
Jeżeli dobrze rozumiem, to mało kto ma spfa.

$ host -t spf gmail.com
gmail.com has no SPF record

$ host -t spf wp.pl
wp.pl has no SPF record