Re: Czytnik grup dla win 7

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 25 Sep 2010 - 14:33:38 MET DST

Dnia Sat, 25 Sep 2010 13:57:55 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
napisał(a):

> Nijak nie zabezpiecza, bo tego się nie da rozpoznać SPFem, chyba że
> będzie źle skonfigurowany i będzie odrzucał pocztę z domen bez SPFa.

Ależ to właśnie będzie prawidłowa konfiguracja. Inaczej zabawa w SPF nie
ma najmniejszego sensu. Innymi słowy: masz MTA - masz SPF; nie masz SPF
- nie jesteś MTA, tylko zwykły spamer.
Ty nie masz SPF i pewnie stąd się biorą Twoje kłopoty z GMailem.

> Jednak wtedy odrzuci potrzebną pocztę z miejsc takich, jak choćby moje
> obecnie.

A kto Ci broni dopisać sobie rekord SPF w DNS-ie?

> Dobrze ustawiony SPF sprawdza czy domena nadawcy ma SPFa.
> Jeżeli ma, to weryfikuje. Jeżeli jednak domena nadawcy nie ma
> ustawionego SPFa musi przyjąć z dowolnego, bo skąd wie, że to nie jest
> właściwy MTA?

Mylisz się. Serwer SMTP wcale nie musi przyjmować poczty od nadawców bez
ustawionego prawidłowego rekordu SPF. Chyba że się na nim zautoryzują,
tak jak czyni to każdy normalny klient pocztowy. Ale większość spamerów
ani się nie autoryzuje, ani nie posiada SPF; ergo - dostajesz do ręki
doskonałe narzędzie do wycinania spamu. Wystarczy powiedzieć, że u mnie,
po włączeniu wycinania poczty wysyłanej z serwerów MTA nie posiadających
SPF-a, poziom spamu spadł o ponad 90%. Resztą zajmują się RBL-e na
serwerze smtp. W efekcie nie ma żadnej potrzeby włączania filtrów
antyspamowych w klientach poczty ani zabawy w jakieś lamerskie
białe/czarne listy nadawców...

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/