Re: Folder stał się ukrytym chronionym systemu operacyjnego - przywrócenie i odkrycie

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 20 Sep 2010 - 00:43:04 MET DST

Piotr Palusiński <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał(a):
> Klucz powinien kończyć się na
> ........Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
> a nie na .........Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ Explorer
> Dodanie tego klucza itp. jest spowdowane tym, że użytkownik mieszał w
> systemie, a to wszystko skutkuje blokadami. Ja osobiście mam system
> postawiony od dnia premiery i w/w klucz kończy sie na
> ...\CurrentVersion\Policies.
> Przykład możesz zobaczyc u Animki w przedstawionym zrzucie, jak ona
> miesza w systemie, w gałęzi HKCU ma klucz
> ....\CurrentVersion\*Uninstall* i wiele innych, co powoduje bezmyślność
> [...]

Piotr, zastanów się proszę przez chwilę bo się nie do końca rozumiemy :) To
nie jest jakiś "zły" klucz, którego utworzenie powoduje, że automatycznie
system staje się źle skonfigurowany. To jest klucz taki sam jak każdy inny.
Podklucz Policies jak sama nazwa wskazuje służy do określania zasad dostępu
czyli w uproszczeniu właśnie do blokad. Taka blokada może być zamierzona lub
nie. Podklucz Explorer grupuje zasady dotyczące powłoki (explorer.exe). To,
że go nie ma oznacza, że nie ma skonfigurowanych zasad odnośnie blokad w
powłoce. To, że jest, oznacza, że ktoś explicite takie blokady ustawiał
(aktywne, zwykle ustawione na 1, lub nieaktywne, zwykle ustawione na 0).
Ustawienie mogło być przez bezpośrednią edycję rejestru, przez jakiś program
albo przez konsolę zasad zabezpieczeń.
Oczywiście zgadzam się, że istnienie podklucza Explorer a w szczególności
wpisów w nim może świadczyć o mieszaniu w systemie ale to o co mi chodziło w
poprzednim poście i w tym to to, że wcale tak być nie musi. Przykładowo
jeśli np. stwierdzę, że windowsowe wyszukiwanie jest do dupy (bo jakieś
szczególnie super to ono nie jest) to mogę nie chcieć go widzieć w menu
start. Wtedy sobie tworzę wpis NoFind i ustawiam na 1. I wtedy to nie jest
żadne mieszanie w systemie tylko konfigurowanie go do swoich potrzeb tak
samo, jak ustawia się np. tapetę.
U mnie podklucz Explorer istnieje i jest pusty bo niczego nie ustawiałem i
nie uważam żeby to świadczyło o namieszaniu w systemie. Namieszane jest
wtedy jak ktoś ma ustawione wpisy nie tak jak chciał. Wtedy możemy mówić o
bezmyślności. A sam podklucz Explorer jest tylko podkluczem i dopóki jest
pusty nie wpływa w żaden sposób na działanie systemu ani nie świadczy o
namieszaniu.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/