Re: RAID-5 softwerowy i wolny zapis <10MB/s

Autor: Bartosz <lot_skasujto_at_algrim.pl>
Data: Sun 19 Sep 2010 - 12:56:04 MET DST

> Ale dysków już nie podałeś... I tego, czy to są nowiutkie dy-
> ski, dopiero co kupione. Bo wiele dysków przez pierwsze kilka
> tygodni pracy ma włączony tryb rozszerzonej weryfikacji zapisów,
> przez co zapis jest wyraźnie wolniejszy, niż normalnie. Poza
> tym fabrycznie dyski mają często włączony tryb cichy AAM.

2 letnie - SEAGATE 512
Producenta też podać? Chyba nie ma to nic do rzeczy.

> PS. Włącz MIME, bo wysyłasz nieczytelne śmieci zamiast polskich
> znaczków: http://www.grush.one.pl/mime/

Mam włączone. Widocznie OE zmiany zapisuje dopiero po ponownym uruchomieniu
:(

> Czym mierzone?

Czymkolwiek co za róznica?
Total Commander, Windows - wynik i tak ten sam.

> A jak jest realizowany ten programowy RAID-5? Sterownikami
> host-adaptera płyty głównej? Programowym macierzowaniem
> Windows Server?

W biosie ustawionony raid-5, sterowniki do obsługi RAID-5 płyty głównej
zainstalowane.
Sprawdzałem i pod XP i pod windows 2003 serwer wynik ten sam więc to nie
wina systemu.

> Kontroler jest w dysku twardym.

Mowa o kontrolerze SATA - wydawało miu się że to oczywisate widze jednak
nie dla wszystkich.

> Raczej tylko pogorszy.

Co człek to opinia.
Na międzynarodowym forum wypowiadają się,że stanowi on wąskie gardło ale
widze co człowiek to ekspert.