Re: Czy da się uratować jakoś dane zepsute przez linuksa?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Wed 15 Sep 2010 - 12:11:44 MET DST

W dniu 2010-09-15 12:02, Radosław Sokół pisze:
> No to jednak nie samo, ale w wyniku zapisu na dysku.

No. chkdsk mówi tak:

C:\Documents and Settings\tristan>chkdsk z:
Typ systemu plików to NTFS.
Etykieta woluminu: Zasoby.

OSTRZEŻENIE! Nie określono parametru F
Uruchamianie programu CHKDSK w trybie tylko do odczytu.

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
Ukończono sprawdzanie plików.
CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)
Usuwanie wpisu indeksu z indeksu $O pliku 25.
Usuwanie wpisu indeksu .directory w indeksie $I30 pliku 1922.
Ukończono weryfikację indeksów.

Znaleziono błędy. CHKDSK nie może kontynuować w trybie tylko do odczytu.

ale nie wiem czy ryzykować puszczanie z fem.

> To zdradź jeszcze jaka dystrybucja i wersja. Bo na przykład
> z Ubuntu we w miarÄ™ nowych wersjach (9.10 i nowsze) nie mia-
> łem problemów z obsługą NTFS, w tym -- z zapisem na partycjach
> NTFS. Ale starsze dystrybucje często miały sterownik NTFS, w
> którym jasno odradzano zapisywanie czegokolwiek na partycjach
> roboczych.

Kubuntu 9.10

> Najpierw zrób obraz tej partycji gdzieś na boku, żeby móc
> przywrócić do stanu pierwotnego (zaraz po awarii). Potem
> spróbuj chkdsk. Ale obawiam się, że może to nie pomóc do
> końca.

A obraz jak? JakimÅ› paragonem? Tylko kurde chyba siÄ™ nie uda, bo nie mam
na co tego obrazu zapisać. To by musiał być jakiś surowy obraz 1:1, a
tak duża druga partycja nie jest. A to jest laptopik i nie widzę tu
kurcze dojścia do dysku.

--
Przemysław Adam Śmiejek