Re: Przesuwanie pagefile.sys na początek dysku

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 14 Sep 2010 - 20:34:08 MET DST

Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał w
wiadomości news:4c8f8455$0$21009$65785112@news.neostrada.pl...
> Jeśli tylko, to możliwe, staraj się unikać umieszczenia pliku wymiany
> na
> tym samym dysku co pliki systemu operacyjnego.

O ile ma się >1 dysk...

> Najpierw należy ustawić wielkość pamięci wirtualnej na 0 (tak, zero!).

Nie wystarczy wyłączenie? (Opcja "Bez pliku stronicowania") Łatwiej tak
chyba...?
Tylko, że jeśli ramki mało, a programów ładuje się dużo, to albo system
się wywali, albo skorzysta z awaryjnego pliku wymiany.

> Następnie powinna zostać uruchomiona defragmentacja twardego dysku
> (Start/Programy/ Akcesoria/Narzędzia systemowe/Degramentator dysków).
> Po

Ja używam JkDefrag i robię tak:
W miarę możliwości najpierw wszystko przerzucam na koniec komendą
jkdefrag -a 6 -l "" -u disabledefaults
(wtedy nie sortuje po używaniu)
Wyłączam swapa i jeszcze raz zadaję powyższą komendę.

> jej zakończeniu ponownie przejdź do opcji pamięci wirtualnej i ustaw
> zarówno minimalny, jak i maksymalny jej rozmiar na tę samą wartość,
> np.

Ja tak uczyniłem, chyba dobrze?

> 500 MB. Jaka jest korzyść z takiej operacji? Pamięć wirtualna o stałym
> rozmiarze jest przechowywana na twardym dysku w postaci pojedynczego
> pliku
> i dostęp do jej różnych części jest szybszy. Po tej operacji
> uruchamiamy
> wspomniane narzędzie Speed Disk, aby przenieść plik na początek dysku

SpeedDisk nie potrzebuje takich uprzednich zabiegów, by dokonać
defragmentacji swapa, poradzi sobie nawet z bardzo pokawałkowanym,
testowane własnoręcznie. A przełączyć rozmiar na stały można i bez
kasowania przecież, sam się przy restarcie odpowiednio ustawi...

> Sposób ten ma jednak nieusuwalna wadę, ponieważ dostęp do dysku jest o
> wiele wolniejszy niż dostęp do pamięci, korzystanie z pliku wymiany
> może
> spowodować spowolnienie pracy systemu. Jeśli jednak alternatywą jest
> niemożność uruchomienia aplikacji z powodu braku pamięci, rozwiązanie
> przestaje być tak złe.

Ja bym też sugerował sprawdzić, jaki transfer jest przypisany dyskowi ze
swapem, jeśli PIO, to przecież tragedia... Miałem taki problem i hehe,
poradziłem sobie nawet bez odinstalowania portu, google plus własna
inwencja zdziałały cuda, zamiast PIO mam UDMA4 :) Jak kto chętny,
chętnie się podzielę :)

> Powinieneś więc ręcznie dobrać ustawienia pliku wymiany, czy
> pozostawić to
> systemowi? Osobiście polecam, aby zajął się tym system. Zwykle
> dynamiczne
> sterowanie plikiem wymiany powoduje najefektowniejsze wykorzystanie
> zasobów systemu.

Ale właśnie, czy nie kosztem ponownej fragmentacji?

> Ze wzgledow bezpieczenstwa mozna wymusic czyszczenie pliku wymiany
> przy
> nieszyfrowane hasla, numery kart kredytowych itp.., gdyby nie
> czyszczenie

I wirusy jakimś cudem nie ubite do końca :) To również przetestowane
osobiście i nie trafiłbym, gdyby klientce dysk nie padł :) Co się dało
sczytać, zostało sczytane, na szczsęście padł tylko wpis jakichś mało
ważnych metaplików - przeskanowane, wirek był w swapfile...

--
((o))
((+))