Re: Blokada GG

Autor: Andrzej Libiszewski <a.libiszewski_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 00:56:34 MET DST

Dnia Mon, 13 Sep 2010 00:30:14 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> Owszem, jest. I na pewno bardzo czasożerne.

Nie bardziej niż wiele innych zajęć związanych z komputerem. Nawet
niekoniecznie podłączonym do internetu komputerem, uściślając.

> Dlatego pisałem o bardziej rozbudowanym mechanizmie. To faktycznie
> bazuje na niewiedzy usera.

Może w takim razie zamiast wdrażać skomplikowane mechanizmy blokady treści
warto się bardziej dzieckiem zająć?

> A jednak. Oczywiście poza blokowaniem trzeba stosować działania
> wychowawcze, jednak w przypadku dzieci trzeba stosować również pewne
> blokady dostępu do rzeczy negatywnych, bo naiwnością jest sądzić, że
> same wyjaśnienia pomogą.

Mylisz chyba stopień ważności. Poza blokowaniem działania wychowawcze? A
może jednak działania wychowawsze, a dopiero w ostateczności stosowanie
blokad?

GG nie jest rzeczÄ… samÄ… w sobie negatywnÄ….

Żeby nie było, uważam sposób wdrożenia blokady przez twórcę wątku za
znacznie bardziej szkodliwy niż sama blokada. Zwłaszcza JEŚLI się to odbyło
bez wcześniejszej z dzieckiem rozmowy.

"The gift is the blessing of the giver."