Re: Jak sobie poradzić z blokowaniem facebuka?

Autor: Skrypëk <škrypëk_at_pűbliçenëmy.pl>
Data: Wed 08 Sep 2010 - 04:14:03 MET DST

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4c86c9f6$1@news.home.net.pl...

> Wtrącę się, a narzędzie nslookup poprawnie podaje nazwę serwera?
> Sprawdź na stacji w cmd nslookup, a następnie do nslookup dodaj nazwę
> jakiejś innej stacji najlepiej włączonej. Jak nie działa, to trzeba mocno
> pogrzebać przy ustawieniu DNSa, być może wystarczy dodać rekord PTR we
> wstecznym rozwiązywaniu nazw. Jak wielu tu pisało, trzeba zacząć po kolei
> od podstaw, choć ja to raczej bym zrobił backup i instalował wszystko po
> kolei małymi kroczkami. Jak czegoś bym nie wiedział, to pytałbym google,
> dzisiaj pół dnia walczyłem z nslookup, aby to działało poprawnie.

Przysłowiowy "format ce" to nie jest prawidłowa odpowiedź, a już na pewno
nie w przypadku jedynego kontrolera domeny w produkcyjnej sieci z miliona
powodów.

Żeby się człowiek nie nudził i widział co się dzieje przy długawym starcie,
to trza zacząć od włączenia polisy pt. bodajże wyświetl szczegóły przy
uruchamianiu.
A naprawę należy zacząć od zajrzenia w Dziennik Zdarzeń na stacji przede
wszystkiem. Potem ten nieszczęsny ipconfig ze stacji sprawdzić tudzież na
serwerze konfigurację scope w DHCP, czy adresy DNS i sufiksy poprawne
występują. Na koniec obecność w DNS rekordów AD oraz uprawnienia do
sysvol... więcej filozofii być nie może w takiej jednosajtowej sieci, nie ma
tam co zepsuć.
Ewentualnie występować może problem sprzętowy/sterownikowy - sieciówki nie
potrafiące się szybko dogadać w sprawie trybu pracy ze switchami.
A jeśli problemem jest długie ładowanie profili mobilnych, to nie ma nad
czym dumać, tylko trza je posprzątać lub z nich zrezygnować.