Re: był sobie dysk

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Tue 10 Aug 2010 - 18:21:19 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1tyac2twmnvry.dlg@kwinto.prv...

> W praktyce - tak, jest niemożliwy. Poza sferą praktyczną leżą oczywiście
> eksperymenty obrazujące aktualne możliwości urządzeń technicznych. To co
> napisał Gutmann mogło być do zrealizowania w epoce dyskietek i dysków
> MFM/RLL, ale nie obecnie. Nie znam dowodów wykorzystania tej techniki w
> przypadku napędów wyprodukowanych w XXI wieku.

> Uhm. Już w latach 80'tych opracowano metodę układania napisów z
> pojedynczych atomów. Jednak nie słyszałem, żeby opublikowano w ten

Uhmm, wtedy też marzyli o pojedynczych dyskach terabajtowych...

> To wiedzą wszyscy, którzy się tym tematem zajmują. Jak można więc
> twierdzić, że z zaszumionego, pozbawionego sum kontrolnych CRC, losowo
> odczytanego materiału, bez punktu odniesienia co do rodzaju
> odzyskiwanych plików oraz ich położenia na dysku, ktoś zbuduje
> nieuszkodzony system plików? Trzeba chyba nie mieć wyobraźni ;-).

Wszyscy wiedzą tyle ile jest Internecie ;-), a właśnie wyobraźnia
sieje ziarno niepewności bo i sam autor tego arta pisze
o generowaniu fali na podstawie odczytu obrazu magnetycznego, czy
też o analizie zapisanych wzorów magnetycznych. Pisze też generalnie
 o braku wiedzy w i o branży data recovery, również dlaczego tak
się dzieje. Ciekawe jaki nastąpił wzrost, jeśli w 2005 ten rynek był
wyceniany na ponad 100 milionów $. Sądzisz, że pozwolą zrobić sofcik
przez geeka w okularach, który wystuka go w wolnej chwili i pozwoli
odzyskać dane? Co podpowiada Ci wyobraźnia? ;)

Piciu