Re: współdzielenie sieci

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Sun 18 Jul 2010 - 00:21:32 MET DST

> A właściwie co stoi na przeszkodzie, żeby podłączyć laptopa prosto do
> routera, a nie za pośrednictwem komputera?
>
> Opcje powinny być dostępne z centrum sieci i udostępniania -> zmień
> ustawienia karty sieciowej, po kliknięciu na aktywne połączenie. Niemniej
> jeśli jest możliwość podłączać bezpośrednio do routera.

niestety- takowej mozliwosci (tj. podlaczenia bezposrednio do routera)
nie ma (router jest w innej czesci domu, nie ma zbytnio mozliwosci
przesuniecia go blizej).

ok co do szczegolow:
karta Realtek, polaczenie lokalne z siecia (wlasciwosci):

Sufiks DNS konkretnego połączenia: lan
Opis: Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC
(NDIS 6.20)
Adres fizyczny: ‎00-1F-D0-9A-9C-88
DHCP włączone: Tak
Adres IPv4: 192.168.1.69
Maska podsieci IPv4: 255.255.255.0
DzierĹĽawa uzyskana: 17 lipca 2010 22:57:22
DzierĹĽawa wygasa: 18 lipca 2010 22:57:22
Brama domyślna IPv4: 192.168.1.254
Serwer DHCP IPv4: 192.168.1.254
Serwer DNS IPv4: 192.168.1.254
Serwer WINS IPv4:
System NetBIOS przez TCP/IP włączony: Tak
Adres IPv6 połączenia lokalnego: fe80::88e7:1b:3904:b23a%11
Brama domyślna IPv6:
Serwer DNS IPv6:

druga ikonka: karta intela, z czerwonym Xem, z napisem 'siec
niezidentyfikowana,, udostepniony" oraz 'brak dostepu' w kolumnie
"łączność".

generalnie- diagnostyka sieci systemu Windows wykryla mi ze karta
sieciowa 'polaczenie lokalne 2' nie ma poprawnej konfiguracji
protokolu IP.
natomiast, we wlasciwosciach owej karty > protokol internetowy w
wersji 4 sa 2 opcje zaznaczone- uzyskaj adres IP oraz DNS
automatycznie.

jakies pomysly :? jaki adres musze tam wpisac (jesli w ogole musze i
nie da sie zrobic tego 'automatycznie')?

pozdrawiam
szymon