Re: Restart podczas ładowania.

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Sat 12 Jun 2010 - 13:11:19 MET DST

Użytkownik "Krzysztof K." <kowalik_k@op.pl> napisał w wiadomości
news:huvg53$n31$1@news.onet.pl...

> Przepraszam. Zapomniałem napisać że pamięć testowałem. Ale czy w
> przypadku uszkodzonej pamięci resety nie byłyby w bliżej
> nieokreślonych momentach, a

Różnie bywa, test może nic nie wykazać, a kość w module być uwalona.
Dopiero dłuższe testowanie czasem coś pokaże.

> on zawsze restartuje się w tym samym miejscu. Jak to nie pamięć to
> gdzie szukać dalej problemu ?. Oczywiście na wszelki wypadek podmienie
> pamięci,

Sprawdź je po jednej.

> ale jak to by nie pomogło to co proponujecie ?. I jeszcze jedno. Po

Poprzeglądać komponenty komputera, jak karty, czy dobrze siedzą w
gniazdach, zasilacz (ten skurwiel potrafi krwi napsuć) czy daje
mieszczące się w normie i nie wahające się (to ważne!) napięcia,
przewody (zasilające, transmisyjne), czy nie połamane..., styki
łączówek, czy nie luźne... Ja mam na jednej wiązce przewodów z zasilacza
dziwny błąd, napięcie +5V daje zaniżone (zależnie od obciążenia), komp
się przy tym nagle zatrzymuje i resetuje. Na szczęście miałem inną wolną
wiązkę i komp chodzi dobrze. (łączówki i zaciski dobre, któryś przewód
musi być złamany i nie widać). Tak więc, mierząc napięcia, mierz je na
wtyczkach odbiorników podłączonych do różnych wiązek, a najlepiej, jeśli
się da, już na samych urządzeniach.

> restarcie uruchamia się normalnie tzn nie wywala monitu o trybie
> awaryjnym tylko ładuje normalnie do wpisania hasła i znowu restart. To
> chyba też nie normalne bo powinien wywalić monit o możliwości
> uruchomienia go w trybie awaryjnym.

Zależy co się stalo i kiedy. Inaczej tryb awaryjny musisz wywołać
ręcznie.
Odpal system i w trakcie naciśnij F8, a następnie wybierz "wyłącz
automatyczny restart..." (nie zmienia to ustawień zadanych w systemie) i
pojechane. Sprawdź, czy się znów zrestartuje, czy wyświetli niebieski
ekran, a jeśli ekran, to wyciągnij numer (Stop 0x000000yy) gdzie yy to
numer błędu, spisz treść komunikatu, jeśli przy nim pojawi się nazwa
pliku, to także. Przy Stop 0x.... będą w nawiasie 4 liczby, one mogą
mieć znaczenie, więc je zapamiętaj, zapisz. Można potem przez google
próbować znaleźć wyjaśnienie (gdyby to był np. sterownik, który się
wyburaczył, a masz włączony automatyczny restart, co jest dobre np. w
przypadku serwerów bez opieki, a niezbyt fortunnie zostało zostawione
zwykłym użytkownikom). Spisz po prostu numer błędu, treść i nazwę pliku
jeśli wystąpi, podaj nam tutaj. Może coś się da wymyślić.

--
((*))
((+))