Re: Windows 7 - jak drukować obrazy?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 08 Jun 2010 - 22:41:29 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek"
>Wrêcz przeciwnie - to jest bardzo oczywiste. Je¶li zeskanujesz obrazek o
>wielko¶ci 2 cali na skanerze z ustawion± rozdzielczo¶ci± np. 100dpi to
>bêdzie mia³ 200 pikseli i adnotacjê w polu "dpi" tego obrazka ustawion± na
>100. Je¶li zrobisz to dla ustawieñ 300dpi to obrazek bêdzie mia³ te
>warto¶ci ustawione odpowiednio 600px i 300dpi. Od strony obrazka to jedyne
>ró¿nice.
>
>Jednak¿e w obu tych przypadkach na wydruku z normalnego programu
>graficznego (a nie g³upiego podgl±du wydruku Windows) wielko¶æ tego obrazka
> [...]

Czyli piszesz o "fizycznym" 1:1, a nie o drukowaniu pikseel-piksel.
To dwie ró¿ne rzeczy. Dlatego pisa³em o tym, ¿e to nie takie oczywiste.
Drukowanie 1:1 w sensie pikseli da³oby obraz o innym wymiarze fizycznym,
co sam zauwa¿yle¶. Natomiast drukowanie 1:1 w sensie wymiarów fizycznych
nie jest drukowaniem 1:1 "w sensie pikselowym". Dodaj do tego czêsto
nieistniej±c± b±d¼ b³êdn± informacjê o rozdzielczo¶ci w pliku i masz
ca³e stado potencjalnych problemów.

--
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\.