Re: ile GB na partycji systemowej pod win7

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Tue 08 Jun 2010 - 10:47:09 MET DST

Jarek pisze:
> Mam pytanko, będę za parę dni instalował win 7 ultimate. Czy 30 GB starczy
> spokojnie? Pod xp 20 GB dawałem, a nie zajmowało mi wiecej niż 10 GB i to
> nawet jak rozrastał się temp czy instalowały aktualizacje. Ile pod win7,
> żeby spokojnie pracować. Oprogramowanie użytkowe instaluje na innej partycji
> w większości, dokumenty tez przenoszę.
> Pozdrawiam Jarek

Wersja x86-64 po instalacji zajmie jakieś 15-16GB, x86-32 ok 11-12GB. Do
tego dorzuć plik wymiany najlepiej ustawiony "na sztywno"(RAMx1,5), plik
hibernacji jeśli nie wyłączasz (RAMx1). Tempy/Moje Dokumenty rozsądnie
jest przekierować na inna partycję. Oszacuj ile softu masz zamiar
zainstalować na tej partycji i wg mnie zrób tak aby pozostało 2-3x
więcej pustego miejsca (żeby OS "czuł" sie swobodnie). Z rozmiarem
partycji systemowej ja bym nie schodził generalnie poniżej 30GB (dla
pewności nawet 40GB).

Pzdr, OMSON

P.S. W domowym kompie mam dysk SATA 36GB na Win7-64 i 250GB, też SATA na
większy soft/tempy/magazyn i działa szybko.