Re: ile GB na partycji systemowej pod win7

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 07 Jun 2010 - 18:40:46 MET DST

Proces Jarek <supajusa@op.pl> zwrócił błąd:
> Mam pytanko, będę za parę dni instalował win 7 ultimate. Czy 30 GB starczy
> spokojnie? Pod xp 20 GB dawałem, a nie zajmowało mi wiecej niż 10 GB i to
> nawet jak rozrastał się temp czy instalowały aktualizacje. Ile pod win7,
> żeby spokojnie pracować. Oprogramowanie użytkowe instaluje na innej partycji
> w większości, dokumenty tez przenoszę.

Ja daję pod visty i win 7 po 64 GB. To jest mało jak na moje programy, i
ciągle muszę robić wolne, ale generalnie jest z czego (mam około 5 GB
wolne, kiedy spada do trzech robię porządki). Mimo że wielkie programy
oraz gry trzymam na innych partycjach, to nie da się przenieść łatwo
wszystkiego. Np. katalogi Users są na partycji głównej. W tych
katalogach standardowo wiele programów lokuje swoje dane, także
doinstalowane dodatki. Jeśli dokumenty przenosisz w sensie zmienisz
ścieżki do usersów to 30 GB wystarczy, ale w innym przypadku nie. Chyba
że masz kilka programów na krzyż.

BTW plik pagefile.sys też trzymam na oddzielnej partycji, nie licząc
małego 1 GB, potrzebnego do debugowania. Pliki hiberfile i page zajmują
u mnie w sumie 20 GB.

Kilka razy robiłem powiększenie partycji, raz zmniejszenie (zewnętrznym
programem) i nie było nigdy problemu z działaniem później.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8