Re: film "w pionie"

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 04 Jun 2010 - 21:01:45 MET DST

Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(a):
> No jeżeli nie przeszkadza Ci, że nagle film jest pionowy, to luz. Choć
> nie jestem przekonany, czy każdy odtwarzacz to chwyci, ale to już
> faktycznie techniczny aspekt. Natomiast jak żona część rzeczy mi
> nakręciła w pionie, to kadrowałem, żeby pasowało do reszty filmów.
> Dla mnie byłoby dziwne, jakby nagle pojawiało się coś nie pasujące do
> całości.

Zarówno odtwarzacze jak i ludzie są przyzwyczajeni, że proporcje mogą być
różne. Raz jest 4:3, raz 16:9 a innym razem coś jeszcze innego. Choć
oczywiście pionowy film może być pewną niezwykłością. Jeśli jednak jest to
uzasadnione wymiarami filmowanej sceny to nie będzie to jakieś szokujące.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/