Re: czynniki sprzyjające fragmentacji

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Jun 2010 - 09:47:03 MET DST

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:hu1alh$8cf$2@inews.gazeta.pl...
> Adam in news:hu0h1f$mlo$1@news.onet.pl
> [........]
>
> a szybkosć fragmentacji? czy jest
> znacząco istotny wplyw zapelnienia dysku na szybkosc fragm.

Fragmentacja (czyli "układanie" plików "nie w całości", tylko w pierwsze
wolne miejsce) - zależy częściowo od systemu plilków
(FAT/NTFS/EXT/Reiser/OFS).

Teoretycznie np. NTFS miał być odporny na fragmentację. Czyli jeśli system
operacyjny "widzi", jaki ma duży plik do zapisania, i zapisuje go nie w
pierwszym wolnym miejscu, tylko wrzuca gdzieś w większą wolną przestrzeń -
wtedy fragmentacja jest znikoma, o ile nie zapełnimy prawie całego dysku.
Windowsy do XP włącznie "udawały", że tak robią. Linuxy tak robią.

Zresztą chyba Vista i Win7 nie umieją rozrzucać plików (na systemie NTFS),
tyklo robią "cichą" defragmentację. Nie wiem, jak wygląda sprawa Win7 na
WinFS (jeśli już WinFS jest).

Stąd też wynika wniosek, że jednak chyba bardziej zależy to od konkretnego
OS-a. Jednak nie testowałem tego osobiście z linuxem postawionym na FAT -
może kiedyś sprawdzę.

--
Pozdrawiam.
Adam.