Re: Jaki uninstaller?

Autor: Pink <Pink_at_WYTNIJ-TO.op.pl>
Data: Tue 18 May 2010 - 03:54:25 MET DST

Dnia 2010-05-17, o godzinie 19:29:17, użytkownik *Norbert* napisał(a) w
wiadomości: <news:hsrudf$6ss$1@news.onet.pl>

> Ciekawi mnie skad taki unistaller wie gdzie aplikacja "nasrala" plikami,
> wpisami do rejestru i innymi typowymi syfami. Moze ma wbudowana szklana
> kule?

Dobry program tego typu robi "snapshoty" systemu plików i rejestru przed i
po zainstalowaniu programu, a później podczas odinstalowania na podstawie
porównania obu snapshotów kasuje odpowiednie pliki, klucze, wartosci w
rejestrze lub je przywraca.
Tylko dobrze po zainstalowaniu jakiegoś programu włączyć go zafajczyć i
odfajczyć kilka opcji, by TU wiedział gdzie jeszcze program grzebie w
rejestrze.

Tak działa Total Uninstall, IMHO jest on najlepszy.
http://www.martau.com/total-uninstall.php

> Jedyna mozliwosc to monitorowanie aplikacji podczas pracy, innej nie widze.
> Bo jesli chodzi tylko o pliki wsadzane podczas instalacji to zwykly
> uninstaller tez sobie poradzi.

Jeżeli chodzi ci o te uninstallery dołączone do programów, to one często są
tak kiepsko napisane, że zostawiają po sobie kupę plików.
O wielu niepotrzebnych pozostałościach w rejestrze nawet nie wspomnę, i nie
chodzi mi o te wpisy mówiące tralowi, że się przeterminował, bo w sumie nie
taka jest ich rola
A Total Uninstall potrafi nawet odświeżyć triala :-)

--
Pozdrawiam
Pink