Re: Czy win 2000 bedzie widzial partycje po Xp?

Autor: Gawel <gawell.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 09 May 2010 - 20:14:16 MET DST

Gawel <gawell.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

> Jest to stary komp - jest trochę dziwnie, bo C: jest na tej 80 pinowej
tasmie
> i działa na UDMA66, a D: na 40 pinowej idziała w wolniejszym trybie, choć
> mógłby w UDMA66, ale Xp to nie przeszkadzało)

Sam sobie odpowiem. Dysk D: był na tasmie 40' podłączony do niebieskiego
złącza UDMA i przez to działał wolniej niż mógł, ale XP radził sobie z tym
bez problemu, choć przy starcie wyświetlał komunikat, że jest to zła taśma i
trzeba ją zmienić(miałem tylko jedną tasme 80') Dopiero, jak przepiąłem go na
IDE1 instalator W2000 go zobaczył, ale jako C: - więc ten kontroler IDE ma
priorytet przed UDMA, bo dysk podpięty do IDE jest wykrywany przez BIOS, a do
niebieskiego UDMA - nie - ten jest wykrywany później przy starcie przez jakby
własny Bios kontrolera.
Mimo że to złom, to może jeszcze się komuś przyda :)