Re: Jak zainstalować Windows na laptopie

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Sat 24 Apr 2010 - 18:14:26 MET DST

Użytkownik "krowek" <kro@we.k> napisał w wiadomości
news:hqv2a0$ber$1@news.dialog.net.pl...
>W komputerze stacjonarnym istalowałem windowsa setki razy. Dzisiaj
>kupilem laptopa Lenovo i chce zainstalowac windows xp z plyty, z ktorej
>zawsze instalowalem na kompie i podczas instalacji dochodzi do takiego
>ekranu:
>
> http://images40.fotosik.pl/283/f215665df27e32demed.jpg
>
> O co chodzi?
> Co teraz powiniennem zrobic?

7B, INACCESIBLE_BOOT_DEVICE - system nie widzi dysku, z którego może
wystartować, lub dysk ten jest uszkodzony. Ale nie widać dobrze, staraj
się o lepsze odwzorowanie szczegółów, lub podaj numer błędu.
Aby to rozwiązać, przełącz kontroler dysku z AHCI w ATA/IDE, lub
zintegruj sterowniki SATA z instalką systemu. Może CD-ROM ma kłopot z
przeczytaniem płyty, lub zła jest geometria dysku (przestawisz w
BIOSie).
A na przyszłość, podawaj model komputera i choćby garść informacji, czy
dyski (zarówno główny, jak i CD-ROM) PATA, czy SATA, czy jeszcze jakieś.
Jeśli błąd wyskakuje, to podaj, w którym momencie. Z tego, co
podesłałeś, to bardziej gdybanie, chybanie, niż porządna pomoc... Jeśli
podejmujesz jakieś próby, to też o nich powiedz, co robiłeś i co to
dało.
Może też być, że wiekowy sprzęt po prostu odmówi przyjęcia nowszego
systemu (i na to nie poradzisz absolutnie nic), sprawnie obsługując
starsze. Mam komputer (stary serwerowy), któremu max. to włożysz W2k, XP
już "błękitnieje" przy instalacji.
Warto też sprawdzić pamięć, to tak przy okazji, profilaktycznie, czy
jakby instalacja przeszła, czy nie spotkają cię inne, być może
poważniejsze (np. utrata danych) niespodzianki. Polecam MemTest. Jeśli
wyrzuci jakiś wpis na czerwono, to taka maszyna jest niepewna. Być może
nic się nie stanie, ale musisz mieć na uwadze, że systemy z linii NT,
BARDZO nie lubią niesprawnego sprzętu. Te z linii 9x/Me są bardziej
tolerancyjne, ale też bez przesady. Dlatego upewnij się, że sprzęt jest
sprawny i prawidłowo poustawiany (w BIOSie - czy np. nie
przezegarowany).
W tej chwili nie jesteśmy w stanie jednoznacznie ocenić, czy twój kłopot
ma podłoże awaryjne (bo padł jakiś komponent), czy wiekowe (za nowy
system na maszynę), sprzętowe (np. nadmierny overclocking) czy
programowe (np. błąd sterownika)

--
((*))
((+))