Re: który emulator dla Linux'a ?

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Wed 21 Apr 2010 - 01:23:01 MET DST

On 18 Kwi, 20:51, Uni <univer...@wp.pl> wrote:
> Mam XP PL SP3. W zasadzie do bezpieczniejszego przeglądania internetu
> tylko - chciałbym zainstalować jakiś Linux i emulator do niego.
> Jeśli chodzi o linux - mam na myśli Mandrivę - chyba najbardziej z
> linuxów jest "user friendly", tyle tylko że nie wiem czy instalować
> całą Mandrivę, czy też użyć wersji "liceCD" - wtedy nie potrzeba
> istalacji, ale bez emulatora się nie obędzie. Proszę grupowiczów o
> jakieś sugestie odnośnie wyboru emulatora.

jezeli chcesz uzyc LiveCD- to musisz wystartowac kompa z owa plytka w
napedzie- nie musisz wtedy nic instalowac na dysku twardym.
jezeli chcesz miec osobny system i robic dual boot- poradnikow
instalacji jest sporo; pozatym- to nie jest zbytnio odpowiednia grupa
by na niej pisac o tym.

jezeli chcesz livecd- bierz ubuntu (bo popularne, wiec i odpowiedzi na
problemy ew. znajdziesz) badz opensuse (tego drugiego polecam do
obadania 'normalnie'- czyli na dysku)- osobiscie uwazam go za
najbardziej uzer-friendly dystrybucje, bardzo ladnie dopracowane kde
maja :)