Re: Win7 64 bit 6 GB RAM plik wymiany

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Tue 20 Apr 2010 - 20:37:40 MET DST

Użytkownik "Piter" <jazz_20@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hqkrs4$lo$1@inews.gazeta.pl...
> Witam!
>
> Czy mając Win7 Pro, 64 bit, 6 GB RAM, warto wyłączyć plik wymiany?
> Zakładam, że te 6GB to absolutny max, który potrzebuje. Odczuje jakieś
> przyśpieszenie? A może spowolnienie?

Możesz spróbować, krzywdy systemowi w ten sposób nie zrobisz, stworzysz
mu jednak problemy w razie jakiejś sytuacji awaryjnej - nie będzie mógł
sobie zrzucić błędu. Ale jeśli maszynę masz sprawną i środowisko, możesz
wyłączyć... i obserwuj - niektóre programy mogą pyskować, że bez swapa
będzie im ciężko, a nawet mogą odmówić uruchomienia (mimo, że w RAM
będzie jeszcze furę miejsca nawet na dwa takie programy). Spokojnie
udało mi się wyłączyć swapa w W7 32-bit i ledwie 2 GB RAM, system
jedynie mnie poinformował lojalnie, że mogą być problemy ze zrzutami, że
potrzebuje do tego przynajmniej 200 MB. Już trudniej jest wyłączyć
hibernację, ale to też realne. W7 bez swapa i hibernacji (hiber. bym nie
wyłączał, ale miejsce było potrzebne) chodził całkiem przyzwoicie.
Różnicy w wydajności nie zauważyłem.

--
((*))
((+))