Re: katalog windows xp home za dużo miejsca zajmuje

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Fri 16 Apr 2010 - 13:01:29 MET DST

Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
news:4bc83d89$0$17098$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Robert Winkler" <winkel@NOSPAMpoczta.fm> napisał w
> wiadomości news:hq9e5l$95e$1@inews.gazeta.pl...

> To nie zwracaj uwagi na .\winsxs - to własciwie jedyne miejsce nieco
> fałszujące obraz.

Ale w WinXP ten katalog zajmuje niewiele miejsca, u mnie 64MB, od
nowości nie ruszany, a przepakowałem w systemie wielkie ilości danych.
(natomiast w W7 makabra, manifestow od zajebania)
Stawiam bardziej na rozkurz wynikły z wielkości jednostki alokacji, jak
bardzo dużo małych pliczkow, nie mieszczących się w MFT (o niej za
moment), to pliczek 1 kB będzie zajmować całe 4kB (chyba, że przy
formatowaniu było dane mniej). Tak z 2.5 giga danych zrobi się 10
zajętego miejsca. To oczywiście wersja ekstremalna, bo pliczków musiało
by być ok. 2.5 miliona, co raczej rzadko się zdarza... ale i tak kilka
GB może wsiąknąć, poza tym, jak choć raz było dużo plików w systemie
(max co miałem to 1.3 miliona), to obrzar wpisów w MFT nie zostanie
zwolniony, on jest zarezerwowany na nast.ępne wpisy, dzięki tej sztuczce
MFT nie rozrośnie się do momentu, póki mieć będzie wolne miejsca na
następne wpisy. Tu też gigabajt może wsiąknąć. Zobaczyłbym też, czy nie
został użyty jakiś program do "optymalizacji" NTFS, badziewne programy
wykorzystują strefę rezerwacji dla MFT, normalnie będącą wolnym miejscem
(tu rozrasta się MFT, a wolne miejsce w strefie jest zajmowane w
ostatniej kolejności, jeśli nie ma go już w zwykłym obszarze)... i
rozciągają na caly obszar strefy istniejącą MFT, tu może wsiąknąć, przy
dużych partycjach, nawet 100 GB miejsca, nie da się go już wykorzystać
na dane plikow (poza mieszczącymi się bezpośredniuo w obszarze wpisu w
MFT)!
Sprawdziłbym więc, może to metapliki tyle zajmują, a tego niekoniecznie
będą sie chciały dotykać programy "statystyczne".

--
((*))
((+))