Udostępnianie bez hasła

Autor: Marcin <marcin.news_at_gazeta.pl>
Data: Fri 26 Mar 2010 - 11:52:17 MET

Witam,

Jestem zalogowany na kontrolerze domeny 2003 jako administrator.
Łączę się w skrypcie z pewnym udziałem XP, który jest skonfigurowany do
dostępu anonimowego, za pomocą polecenia:
net use \\komp_xp\udzial

W taki sposób działało to bez problemu od dawna,
jednak od wczoraj dostaję przy próbie połączenia
komunikat:
Hasło lub nazwa użytkownika dla \\komp_xp\udzial są nieprawidłowe.

Co ciekawe, jeśli podłączę się za pomocą polecenia:
net use \\komp_xp\udzial /USER:jakas_nazwa_z_sufitu
to działa bez problemu.

Na serwerze i na komputerze XP nie było nic w ostatnich dniach
konfigurowane czy instalowane poza aktualizacjami automatycznymi.
W logach na obu komputerach nic ciekawego na ten temat.
Antywirusy i firewalle na chwilę wyłączone - bez zmian.

Miał ktoś podobny problem?

M.